- Zopakuj si, co jsou to podstatná jména, slovesa a předložky.
- UČ. str. 78/ 2 - před podstatná jména přidej předložku a cvičení opiš do sešitu.
- PS. str. 26/ 2
M
- Vyjmenuj, jak jdou po sobě násobky 8.
- Překresli si obrázkové příklady do sešitu a zkus vymyslet, jaká čísla se skrývají pod srdcem, hvězdou a květinou. (Obrázky sem nejdou vložit.)
srdce . hvězda = 40
srdce . srdce = 64
hvězda . květina = 20
- PS. str. 36/ 7, 8
PRV
- Přečíst s dětmi tento text:
- V dávných dobách žila všechna zvířata volně v přírodě. Lidé si některá zvířata přivedli ke svým obydlím. Ochočili si je, krmili a starali se o ně, protože tato zvířata jim přinášela užitek: maso, kůži, mléko, vlnu. Některá zvířata pomáhala lidem při práci (kůň, kráva), k doručování zpráv ( poštovní holub) nebo ke sportu a zábavě. Takovým zvířatům říkáme hospodářská zvířata.
- Lidé si ochočili také některé ptáky a začali je chovat pro užitek. Především pro maso, vejce a peří.
- Příbytkem hospodářských zvířat jsou: chlévy, stáje, králíkárny, kurníky, holubníky...
- Nauč se rozlišovat názvy samců, samic a mláďat.
býk, kráva, tele
kozel, koza, kůzle
hřebec, klisna, hříbě
beran, ovce, jehně
kanec, prasnice, sele,
kohout, slepice, kuře
krocan, krůta, krůtě
kačer, kachna, kachně
houser, husa, house,
holub, holubice, holoubě
- PS. str. 58/1
- Práce navíc: PL_PRV_01 - zvířata
ÚTERÝ
ČJ
- Diktát - nadiktujte dětem tyto věty:
U lesa dovádějí zajíci. Po stromech se prohání veverky. Na pasece se hřejí ještěrky. V trávě u rybníka skáče žabka. Na stromě sedí kukačka.
- PS. str. 26/ 3, soutěž + rébus
M
- Zopakuj si: činitel x činitel = součin
- Utvoř z těchto čísel 4 příklady na násobení.
činitel: 2 4 5 6 7 7 8 9
součin: 18 30 32 49
- PS. str. 36/ 9, 10
AJ
- Naučit se nová slovíčka
1. a head (hlava), hair (vlasy), eyes (oči), a nose (nos), a mouth (pusa), ears (uši)
Výslovnost slovíček máte v písni: Youtube: Head Shoulders Knees & Toes (Speeding Up)
2. přivlastňovací zájmena - my (moje), your (tvoje), his (jeho), her ( její).
- Napíšete dětem číselný kód (podle slovních druhů) a ony podle něj utvoří věty:
1 5 1 - Petr píše úkol. 1 5 7 1 - Maminka šla na nákup....
- Opakování předložek - dáváte různé pokyny, pak se ptáte otázkami: Dej tužku do penálu. Kde je tužka? A dítě odpoví: V penálu. Dej gumu pod sešit. Kde je guma? Pod sešitem...
- Vymysli dvě věty, kde bude spojka a, i, nebo....(Bylo jaro a sluníčko svítilo.)
- Násobilka 8 - řekni mi příklad na násobení 8, jehož výsledek je 72, 8, 32, 80....
- Běhací diktát - rozmístíte po bytě např. 6 kartiček na násobení 8 a dvě kartičky na jiné násobilky. Dítě si příklady zapamatuje, napíše na papír a vypočítá. Potom bude mít za úkol najít 2 příklady, které jsou v něčem jiné než ostatní a odůvodnit proč.
- Vymysli slovní úlohu, jejíž příklad bude 8 . 6 = 48, 3. 8 = 24.....
Základní škola Botičská Botičská 8/130
128 00 Praha 2
Tel.: 224 918 843
Fax: 224 917 187
Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.