Ahoj,

posílám Ti úkoly na tento týden (zatím do úterý).

Stále platí, že mi nemusíš posílat všechny úkoly. Stačí, když mi pošleš to, u čeho Tě o to prosím. Pokud ale budeš chtít zkontrolovat něco dalšího nebo se něčím pochlubit, určitě mi to pošli.

Také platí, že kdybys cvičení z daného dne stihl/a rychle, můžeš si udělat i nějaké z následujícího dne.

TENTO TÝDEN NEJSOU VIDEOHOVORY V PONDĚLÍ 18.5.

MOŽNÁ NEBUDOU ANI V ÚTERÝ 19.5., ALE TO TI DÁM VĚDĚT V PONDĚLÍ, AŽ SE TO DOZVÍM VE ŠKOLE.

 

Pondělí 18.5.

Český jazyk –Dnes tu pro Tebe mám zase hádanky na vyjmenovaná slova. Jdeme na to!

  • Je to slov podle vzoru KOST, je ve vyjmenovaných slovech po B.
  • Najdeme ho ve vyjmenovaných slovech po M, řídí se podle vzoru STAVENÍ.
  • Toto slovo je ve vyjmenovaných slovech po P. Je rodu středního a řídí se podle vzoru MĚSTO.
  • Myslím na slovo ve vyjmenovaných slovech po V. Je rodu mužského neživotného, jeho vzorem je HRAD.

Minulý týden jsme si vysvětlili podmět holý, rozvitý a několikanásobný. Je ještě jeden, kterému se říká NEVYJÁDŘENÝ. Já už jsem Ti ho vysvětlovala v průběhu školního roku, ale jenom tak okrajově. Už se nám vloudil i sem do úkolů, ale raději si k němu ještě něco řekneme.

Přečti si příklady v následujícím obrázku, tam je to krásně vysvětleno. Až budeš mít přečteno, dej se do cvičení, ve kterém určuješ podměty a přísudky. V některých z vět se objeví i ten nevyjádřený.

 

Soubor sem vložit nelze. Je přiložen v e-mailu v PDF.

Podměty a přísudky určeny? Tak už Ti zbývá jen třetí sloupeček v ŽABÁKOVI na straně 51. Na Whatsappmi pošli hádanky a určování podmětů a přísudků.

 

Matematika – Dnešní rozcvička se bude týkat zlomků. Koukni se na vyplněný příklad a poté úplně stejně udělej další tři příklady. Pokud nemáš úkoly vytištěné, do PROCVIČOVNÍKU mi napiš jen ty zlomky, nemusíš obkreslovat jednotlivé obrazce.

 

Soubor sem vložit nelze. Je přiložen v e-mailu v PDF.

Dnes se opět pustíš do sčítání zlomků se stejným jmenovatelem (to je to číslo pod zlomkovou čarou). Příklady si přepisuj do PROCVIČOVNÍKU.

 

Soubor sem vložit nelze. Je přiložen v e-mailu v PDF.

Ještě jedna úloha tu na Tebe čeká. Stačí, když uděláš jen výpočet a odpověď:

  • Paní učitelka se pustila do úklidu. Doma má celkem 7 stejně velkých skříněk. V pátek uklidila dvě sedminy skříněk a v sobotu čtyři sedminy skříněk. Mám už vše uklizeno, nebo mi ještě něco zbývá?

Z matematiky mi dnes pošli všechny úkoly.

 

Výtvarná výchova – Úkol od paní učitelky na výtvarnou výchovu jsem přiložila rodičům do e-mailu. Paní učitelka bude zase moc ráda, když jí svůj výtvor pošleš na e-mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Nemusí to být dokončené dnes.

 

Úterý 19.5.

Matematika –Dnes budeš v rozcvičce hádat čísla, která si myslím. 

Myslím si číslo, když od něj ODEČTU ČTVRTINU čísla 440, vyjde mi 36 500.

Myslím si číslo, když k němu PŘIČTU OSMINU čísla 1600, vyjde mi 100 000.

Myslím si číslo, když od něj ODEČTU PĚTINU čísla 2500, vyjde mi 77 500.

Dnes Tě čeká opakování toho, co už umíš. Teď se pustíš do tří slovních úloh. Jsou úplně kraťoučké. Mám pro Tebe dobrou zprávu, zase po Tobě budu chtít jen výpočet a odpověď, takže žádné strachy ze zápisu J.

Je to cvičení 13 na straně 26 v UČEBNICI. Úkol zpracuješ do PROCVIČOVNÍKU.

Teď už jen první sloupeček příkladů na stejné straně v UČEBNICI ze cvičení 18. Určitě nemusím vůbec připomínat, že výpočet příkladu v závorce má přednost před dalším počítáním J. Příklady počítej zpaměti, to znamená, že si příklady nepíšeš pod sebe a vše počítáš jen z hlavy. Toho zadání „Pověz, jak si ověříš správnost výsledků“ si nevšímej.

Z matematiky mi dnes určitě pošli výsledky rozcvičky (stačí mi je napsat přímo do zprávy) a úlohy.

Hotovo!

 

Český jazyk –V rozcvičce tě dnes čeká vytvořit slova z rozházených písmen. Při skládání nemůžeš použít jiná písmena než ta nabídnutá. Každé písmeno může být použito právě tolikrát, kolikrát ho tam vidíš. Všechna slova jsou vyjmenovaná. Uvedu Ti nejprve příklad.

ELHMÝĎŽ – HLEMÝŽĎ

Teď už je řada na Tobě:

KSÝEČ –

ŠLYMTOIL - 

LYPOKTA –

KDOTBYE –

ZNAÝTVA –

PTOYKO -

Doufám, že se Ti vše podařilo rozmotat.

Teď se pustíš do procvičování vzorů. Na straně 37 v ZELENÉM PRACOVNÍM SEŠITĚ na Tebe čeká druhý sloupeček ve cvičení 3.

Dnes nemůže chybět ani doplňovačka. V MYŠÁKOVI děláš na straně 40 cvičení 66. Dej si pozor, tam se doplňování „íček“ neřídí jen podle vzorů, ale také vyjmenovanými slovy. Podle vzorů pravopis určuješ jen v případě, že se jedná o koncovku ve slově.

Z češtiny mi dnes pošli určitě cvičení z MYŠÁKA a pak to, čím se budeš chtít pochlubit.

 

Přírodověda – Minulý týden jsme probírali MINERÁLY a HORNINY. Určitě si pamatuješ, co všechno patří mezi NEŽIVOU PŘÍRODU, ale radši Ti to připomenu:

  • voda vzduch 3. minerály a horniny

4. půda                    5. teplo a světlo pocházející ze Slunce                      

O prvních třech už jsme si povídali, takže dnes je na řadě PŮDA.

Přečti si následující článek o půdě a vyhledej v něm informace, které potřebuješ znáš k doplnění cvičení, které jsem ti vložila pod text. I když máš cvičení vytištěné, opiš si ho do PROCVIČOVNÍKU. Tam si napiš nadpis PŮDA a pod ním bude přepsané cvičení s doplněnými informacemi.

PŮDA

Je to vlastně štěstí, že na povrchu všech světadílů je půda. To se rozumí, někde je taky jenom písek a holé skály, ale přece jen z velké většiny je na povrchu půda. Půda je totiž základní podmínkou života na naší planetě Zemi. Na horniny a minerály působí mráz, vítr, déšť a sluneční záření. Postupně se narušují a rozpadají, neboli ZVĚTRÁVAJÍ. Zvětralé minerály a horniny se obohacují o živiny z odumřelých těl rostlin a živočichů(humus) a vzniká půda. Ty už moc dobře víš, že HUMUS vzniká právě rozpadem odumřelých rostlin a vyhynulých živočichů.

Půda bohatá na humus se nachází převážně v nížinách. V takové půdě se dobře daří všem hospodářským plodinám. Ve vyšších polohách bývá půda suchá. Obsahuje obyčejně dost písku a málo živin. Tam se daří jen plodinám skromným a otužilým.

Teď se ještě trochu vrátíme k té půdě, která je bohatá na živiny a obsahuje tedy hodně humusu. Rozkladu rostlinných a živočišných zbytků (HUMUSU) napomáhají mikroorganismy, kterými jsou například bakterie a plísně.

Umět pořádně obdělávat půdu není maličkost. Hlavně se musí pořádně kypřit, například oráním nebo rytím a musí se taky přihnojovat. Potom dává pěknou úrodu.

Cvičení k doplnění:

 

Soubor sem vložit nelze. Je přiložen v e-mailu v PDF.

Po doplnění cvičení se ještě podívej na toto video. Tam se dozvíš, že kvůli zásahům člověka je půda v ohrožení.

https://edu.ceskatelevize.cz/ohrozeni-pud-5e44191b17fa7870610ed37e

Pokud Ti nejde video spustit přes odkaz, dostaneš se na něj i takto:

  • Do vyhledávače si zadej: ceskatelevize.cz
  • Vedle lupičky, která je na stránce zadej: ohrožení půd
  • Klikneš na video, které má délku 3:33

To je pro dnešek z přírodovědy vše.

Opsané cvičení mi pošli.

 

Český jazyk – Dnes si dáš už jen druhou češtinu. Hudební výchovu vynecháme. Tentokrát Tě čeká doplňování křížovek. Na webu, který už moc dobře znáš (UMÍME ČESKY) jsou křížovky na vyjmenovaná slova. Tvým úkolem je vždy podle popisu uhádnout, o jaké vyjmenované slovo se jedná a vepsat ho do příslušného řádku.

Máš tam na výběr celkem z 16 křížovek. Vypracuj čtyři z nich, výběr je na Tobě, ale každá musí být na jiná vyjmenovaná slova (třeba na b,l,m,v).

Hodně štěstí!

https://www.umimecesky.cz/krizovky

Pokud Ti nejde odkaz, dostaneš se tam takto:

  • Do vyhledávače zadej: umimecesky.cz
  • Ve složce „Práce s textem“ najdi „křížovky“
  • Potom už z vyjmenovaných slov vybíráš čtyři různé

Dva dny učení máš za sebou!